Megjelenítve 1–10 / 21 találat

RENDEZÉS

NÉZET

  • A boldogság 33 pillanata

    1270 Ft

    Mindig nagy kérdés volt számomra az, hogyan tudom megélni az életem történéseit, képes vagyok-e arra, hogy úgy nézzek a világra, hogy abban ne egymást keresztező véletlenek kusza hálózatát, hanem valamiféle rendet, a működés egyszeri tisztaságát, egy művet lássak. Sok hétköznapi gyakorlat kellett ahhoz, hogy azonossá váljak az általam megélt idővel, és ebben az azonosságban teljességet érezzek, vagy, ahogy nevezni szoktuk: boldogságot. A boldogság nem hosszú állapot vagy az élet vége felé elért végső stádium, csupán egy-egy másodperc az életünkből, amikor a legteljesebb őszinteséggel tudjuk kimondani magunkban, igen, ez szép, ez most jó. Ilyen rövid történeteket gyűjtöttem össze itt, nem többet, 33-at, mert jó, ha egy életben 33 teljes pillanatot megélhetünk.

    Podmaniczky Szilárd


  • A téridő mátrix és a jövő energiája

    2540 Ft

    Nem a ceruzám esik le a földre, hanem a föld esik „fel” hozzá!

    Ebben az állításban nem az a kérdés, hogy hihető-e, hanem az, hogy helyes-e!

    Nincs egységes világképünk. Erős, gyenge, elektromágneses és gravitációs kölcsönhatásokra osztunk és közben nem tudjuk definiálni a gravitációt, a teret, bajban vagyunk a fotonnal, a fénysebesség fogalmával, és nem tudjuk kezelni a téridőt. Félünk az anyag definíciójától, nem tudjuk összeegyeztetni a részecske szemléletünket az idővel, és azzal, hogy mindennek élettartama van. Keressük a világ legkisebb építőkövét és nem vesszük észre hogy ezzel akaratlanul is azt sugalljuk, hogy a világunk véges, miközben a világ véges vagy végtelen mivoltáról elmélkedünk. Száz éve küszködünk önmagunkkal.

    Azt gondoljuk, hogy ezek részletkérdések, amelyekre egyszer majd úgyis választ kapunk. De ha rossz az irány, akkor ez az egyszer soha nem jön el, és akkor minél hamarabb vissza kell fordulnunk és újra kell kezdenünk.

    A könyv esemény szemlélete, a „folyamatos változás” alapelve, az idő, a tér, az esemény és az anyag egysége – egy újrakezdés.

    Azért is újra kell kezdenünk, mert energia termelésünk beszorult a ne rombolj és légy hatékony kettősség csapdájába. Pedig az energia itt van a szemünk előtt. Akkor is itt van, ha felhasználjuk azt, és akkor is itt van, ha nem. Csak azt a régi módon nem vehetjük észre. A gravitáció kvantumhatása és a Hidrogén folyamat konfliktusa végtelen nagy mennyiségű természetes energia forrás. Ahogyan azt a kisminta kísérleteim igazolták is.

    Ha érdekel a húsz éves munkám olvasmányos összefoglalója, akkor ne habozz és csapd fel…

    A könyvhöz Egely György írt ajánlót.


  • Anti-Justine

    1990 Ft

    A SZERZŐ AZ OLVASÓHOZ Milyen mentséget találhatna magának valaki, aki olyan könyvet bocsát a nagyvilág elé, mint az itt következő? Nekem van nem egy, de száz is. Egy író célja csakis olvasóinak elégedettsége lehet. Semmi nem szolgálja annyira az elégedettséget, mint a kellemes olvasmány. Fontenelle mondotta: „Nincs olyan bánat, amit ne ellensúlyozna egy óra olvasás.” Mármost valamennyi olvasmányok közül az erotikus műveké a legvonzóbb, kivált ha kifejező illusztrációk kísérik őket. Mikor már rég ráuntam a nők bájaira, kezembe került Dsds Justine-je. Felforrt tőle a vérem. Élvezni akartam, megőrjített a vágy: fogammal tépkedtem kancám mellét, hátracsavartam a karját… Röstelltem féktelenségemet, amelyet olvasmányom váltott ki, ezért magam is nekiláttam egy Erotikonnak, amely élvezetes ugyan, de nem kegyetlen; amely annyira felajzott, hogy képes lennék meghágni akár egy két láb magas, görbe lábú és púpos satrafát is. Vegyétek, olvassátok, és ugyanígy éreztek majd ti is.

    Fordította: Adamik Lajos


  • Bergman szigetén (Fårö-i napló)

    1270 Ft
    Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy sziget. De nem csak olyan tényleges, víztől ölelt parti szikla, hanem képletes is, ami az ember lelkében él. Ahova, ha megbántódik, visszavonul, és kizárja a világot. Becsukja az ajtót, és a világ kint reked, minden zűrjével, zajával együtt.
    Nos, egy ilyen kis szigeten élt, halt és alkotott egy nagy magas rendező, bizonyos Bergman. Sok felesége volt, sok szerelmet, szakítást megélt, sok filmet csinált. Bennük van a világ is, ő is.
    Kiss Csaba naplója Bergman szigetén töltött napjait dolgozza, fölfedezve Bergman házának legintimebb részleteit, a tengert, a ház környezetét, és nem utolsó sorban az ott élő különös embereket.

  • Diktatúrák: Horthytól Orbánig – és vissza

    1490 Ft

    Előszó:

    A könyv azokat az írásaimat tartalmazza, amelyeknek a témája közvetlenül a mai magyar politikai élet. Közvetlenül – mert hiszenközvetve irodalomtörténészi, de főként történeti munkáim is át vannak itatva politikával. Azt hiszem, ez se nem érdem, se nem fogyatékosság, inkább alkat és neveltetés kérdése, függvénye.


  • Egy kék haris

    1990 Ft

    „Senkit ne tévesszen meg a megnyirbált cím: valódi >>kékharisnyák<< olvashatók ebben a kötetben is. Vagyis hamisítatlan Esterházy-publicisztikák: glosszák, jegyzetek, esszéisztikus elmélkedések. A tárgy pedig ezúttal is bármi, azazhogy minden, amit az író észrevesz, s amire rögtön reflektál. A kor lélegzik ezekben az írásokban, néha éppenséggel légszomjjal küzdve, máskor megnyugodva. Meglehet, kevesebb a vitriol, több a rezignált bölcsesség. S hogy ez miért van így, arra áttételesen választ kapunk a kötetet záró nagy ívű esszéből, mely egyszerre szól regényről és politikáról, hagyományról és egyéniségről, de mindenekelőtt a magyar nyelvről, a magyar mondatról. Amely >>nem a nyelvből jön, hanem a szerzőből, vagyis mindig személyes, mindig bravúros. Stílus és nem létezés.<< Esterházy írói személyiségét, emberi karakterét árnyalja olvasói számára a Petri György által készített interjú.”


  • Egy kékharisnya följegyzéseiből

    2390 Ft

    A kötet az 1991 és 1994 tavasza közt született Esterházy-írásokat tartalmazza, mindazt, ami nem regény és nincs Kertész Imrének ajánlva. A szerző némiképpen önkényesen csoportosította a szövegeket, meghagyva egyben és időrendben az Élet és Irodalom-beli ,,kékharisnyákat”, melyek így talán a (velünk) múló időt is mutatják. Az önismétléseket se nagyon gyomlálta ki, mutassák csak, hogy így dolgozik: rakosgat.


  • Egyszerű történet vessző száz oldal – a kardozós változat

    1990 Ft

    Íme, egy friss, ropogós regény a tizenhetedik századról. Tehát történelmi regénynek kell lennie, mert hogyan is lehetne más, mint történelmi, ha egyszer a tizenhetedik században játszódik, de a huszonegyedik században írták? Írta – Esterházy Péter. – E. P. Egy kemény asszonyról szól, aki tud szeretni. Így gyűlölni is. Továbbá az Úristenről és Gizi nevű bakmacskájáról. Férfiakról is, az egyik Nyáry Pál, igen, egy ilyen nevűt a tizenkilencedik századból ismerünk, aki tehát így nem lehet azonos hősünkkel. Ahogy egy másik szereplő, Christoph Ransmayr csöndhintókészítő neve is csak véletlenül esik egybe a kortárs osztrák íróéval. Próbáljunk hát megbarátkozni a gondolattal, hogy a történelmi regény mint műfaj kap fogni még egy vajszínű árnyalatot az Egyszerű történet vessző száz oldal kardozós változatában. Más férfiak is regénykednek itten, az egyikük szakács – „A nagy ételsorokat még mindig fejből tudja, akár a Miatyánkot” -, specialitása a tengeri piláf. Vagy itt van Croy herceg: megfigyeltet és jelentéseket írat, de a jelentéseket tán el se olvassa. „Sebaj, tudjuk, a jelentés lényege nem az, hogy olvassák, hanem hogy írják őket.” Nem volna ez így szerencsés azonban a könyvekkel. Ha nem olvassák őket, nem történik semmi, porfogó tárgyakká lesznek. Ha meg ezt itt nem olvassák el, nem tudják meg soha, milyen az Esterházy-féle kardozós. Sem azt, hogy legfontosabb: örülni tudni. – P. D.


  • Esti

    2490 Ft

    Ki ne ismerné és szeretné Kosztolányi Dezső Esti Kornél című kötetét? Esterházy Péter könyve, az Esti ezt a remekművet írja újra esterházyul: költőien és regényesen: “Egy fiatalember ment a sötét utcán, feltűrt gallérral. Ez én vagyok, idézőjelek közt, én vagyok az én útirajzom, regényes életrajzom (melyben arról is számot adok, hogy a hős hányszor halt meg álmában), maradok töredék. Senki sem azt írja, ami, hanem azt, ami szeretne lenni.”


  • Fancsikó és Pinta

    1390 Ft

    „Fancsikóékat először először 1951-ben találtam ki – szól a kötet bevezetője. – Egy szék a fal felé fordult. A karfán a fehér festék fölrepedezett, mintha megsértődött volna. Álltam a széken, és három szót selypegtem a világnak: fancsikó, kalokagatijja, pinta. A három szó, mint három üveggolyó elgurult, s a felnőttek, ha volt idejük, mosolyogtak. Pedig én azt hiszem, hogy ezek a történetek már akkor bent voltak a szép üveggolyókban.”
    Esterházy Péter 1974-ben mutatkozott be az Alföldben hat novellával, amelyek aztán bekerültek az “írások egy darab madzaga fűzve” alcímű novellaciklusba, amely egy gyermek szemszögéből mutatja meg a világot, két “elválaszthatatlan jó barátja”, Fancsikó és Pinta főszerepeltetésével. A kötet a későbbi Esterházy-prózák minden jellemzőjét felvonultatja: a mese- és anekdotaelemeket, a narráció (az elmondhatóság) nehézséfiének felismerését, a (család)történet széttagolását, a nyelvközpontúságot, a humort és a személyiséget.


  • A boldogság 33 pillanata

    1270 Ft

    Mindig nagy kérdés volt számomra az, hogyan tudom megélni az életem történéseit, képes vagyok-e arra, hogy úgy nézzek a világra, hogy abban ne egymást keresztező véletlenek kusza hálózatát, hanem valamiféle rendet, a működés egyszeri tisztaságát, egy művet lássak. Sok hétköznapi gyakorlat kellett ahhoz, hogy azonossá váljak az általam megélt idővel, és ebben az azonosságban teljességet érezzek, vagy, ahogy nevezni szoktuk: boldogságot. A boldogság nem hosszú állapot vagy az élet vége felé elért végső stádium, csupán egy-egy másodperc az életünkből, amikor a legteljesebb őszinteséggel tudjuk kimondani magunkban, igen, ez szép, ez most jó. Ilyen rövid történeteket gyűjtöttem össze itt, nem többet, 33-at, mert jó, ha egy életben 33 teljes pillanatot megélhetünk.

    Podmaniczky Szilárd

    Mindig nagy kérdés volt számomra az, hogyan tudom megélni az életem történéseit, képes vagyok-e arra, hogy úgy nézzek a világra, hogy abban ne egymást keresztező véletlenek kusza hálózatát, hanem valamiféle rendet, a működés egyszeri tisztaságát, egy művet lássak. Sok hétköznapi gyakorlat kellett ahhoz, hogy azonossá váljak az általam megélt idővel, és ebben az azonosságban teljességet érezzek, vagy, ahogy nevezni szoktuk: boldogságot. A boldogság nem hosszú állapot vagy az élet vége felé elért végső stádium, csupán egy-egy másodperc az életünkből, amikor a legteljesebb őszinteséggel tudjuk kimondani magunkban, igen, ez szép, ez most jó. Ilyen rövid történeteket gyűjtöttem össze itt, nem többet, 33-at, mert jó, ha egy életben 33 teljes pillanatot megélhetünk.

    Podmaniczky Szilárd


  • A téridő mátrix és a jövő energiája

    2540 Ft

    Nem a ceruzám esik le a földre, hanem a föld esik „fel” hozzá!

    Ebben az állításban nem az a kérdés, hogy hihető-e, hanem az, hogy helyes-e!

    Nincs egységes világképünk. Erős, gyenge, elektromágneses és gravitációs kölcsönhatásokra osztunk és közben nem tudjuk definiálni a gravitációt, a teret, bajban vagyunk a fotonnal, a fénysebesség fogalmával, és nem tudjuk kezelni a téridőt. Félünk az anyag definíciójától, nem tudjuk összeegyeztetni a részecske szemléletünket az idővel, és azzal, hogy mindennek élettartama van. Keressük a világ legkisebb építőkövét és nem vesszük észre hogy ezzel akaratlanul is azt sugalljuk, hogy a világunk véges, miközben a világ véges vagy végtelen mivoltáról elmélkedünk. Száz éve küszködünk önmagunkkal.

    Azt gondoljuk, hogy ezek részletkérdések, amelyekre egyszer majd úgyis választ kapunk. De ha rossz az irány, akkor ez az egyszer soha nem jön el, és akkor minél hamarabb vissza kell fordulnunk és újra kell kezdenünk.

    A könyv esemény szemlélete, a „folyamatos változás” alapelve, az idő, a tér, az esemény és az anyag egysége – egy újrakezdés.

    Azért is újra kell kezdenünk, mert energia termelésünk beszorult a ne rombolj és légy hatékony kettősség csapdájába. Pedig az energia itt van a szemünk előtt. Akkor is itt van, ha felhasználjuk azt, és akkor is itt van, ha nem. Csak azt a régi módon nem vehetjük észre. A gravitáció kvantumhatása és a Hidrogén folyamat konfliktusa végtelen nagy mennyiségű természetes energia forrás. Ahogyan azt a kisminta kísérleteim igazolták is.

    Ha érdekel a húsz éves munkám olvasmányos összefoglalója, akkor ne habozz és csapd fel…

    A könyvhöz Egely György írt ajánlót.

    Nem a ceruzám esik le a földre, hanem a föld esik „fel” hozzá!

    Ebben az állításban nem az a kérdés, hogy hihető-e, hanem az, hogy helyes-e!

    Nincs egységes világképünk. Erős, gyenge, elektromágneses és gravitációs kölcsönhatásokra osztunk és közben nem tudjuk definiálni a gravitációt, a teret, bajban vagyunk a fotonnal, a fénysebesség fogalmával, és nem tudjuk kezelni a téridőt. Félünk az anyag definíciójától, nem tudjuk összeegyeztetni a részecske szemléletünket az idővel, és azzal, hogy mindennek élettartama van. Keressük a világ legkisebb építőkövét és nem vesszük észre hogy ezzel akaratlanul is azt sugalljuk, hogy a világunk véges, miközben a világ véges vagy végtelen mivoltáról elmélkedünk. Száz éve küszködünk önmagunkkal.

    Azt gondoljuk, hogy ezek részletkérdések, amelyekre egyszer majd úgyis választ kapunk. De ha rossz az irány, akkor ez az egyszer soha nem jön el, és akkor minél hamarabb vissza kell fordulnunk és újra kell kezdenünk.

    A könyv esemény szemlélete, a „folyamatos változás” alapelve, az idő, a tér, az esemény és az anyag egysége – egy újrakezdés.

    Azért is újra kell kezdenünk, mert energia termelésünk beszorult a ne rombolj és légy hatékony kettősség csapdájába. Pedig az energia itt van a szemünk előtt. Akkor is itt van, ha felhasználjuk azt, és akkor is itt van, ha nem. Csak azt a régi módon nem vehetjük észre. A gravitáció kvantumhatása és a Hidrogén folyamat konfliktusa végtelen nagy mennyiségű természetes energia forrás. Ahogyan azt a kisminta kísérleteim igazolták is.

    Ha érdekel a húsz éves munkám olvasmányos összefoglalója, akkor ne habozz és csapd fel…

    A könyvhöz Egely György írt ajánlót.


  • Anti-Justine

    1990 Ft

    A SZERZŐ AZ OLVASÓHOZ Milyen mentséget találhatna magának valaki, aki olyan könyvet bocsát a nagyvilág elé, mint az itt következő? Nekem van nem egy, de száz is. Egy író célja csakis olvasóinak elégedettsége lehet. Semmi nem szolgálja annyira az elégedettséget, mint a kellemes olvasmány. Fontenelle mondotta: „Nincs olyan bánat, amit ne ellensúlyozna egy óra olvasás.” Mármost valamennyi olvasmányok közül az erotikus műveké a legvonzóbb, kivált ha kifejező illusztrációk kísérik őket. Mikor már rég ráuntam a nők bájaira, kezembe került Dsds Justine-je. Felforrt tőle a vérem. Élvezni akartam, megőrjített a vágy: fogammal tépkedtem kancám mellét, hátracsavartam a karját… Röstelltem féktelenségemet, amelyet olvasmányom váltott ki, ezért magam is nekiláttam egy Erotikonnak, amely élvezetes ugyan, de nem kegyetlen; amely annyira felajzott, hogy képes lennék meghágni akár egy két láb magas, görbe lábú és púpos satrafát is. Vegyétek, olvassátok, és ugyanígy éreztek majd ti is.

    Fordította: Adamik Lajos

    A SZERZŐ AZ OLVASÓHOZ Milyen mentséget találhatna magának valaki, aki olyan könyvet bocsát a nagyvilág elé, mint az itt következő? Nekem van nem egy, de száz is. Egy író célja csakis olvasóinak elégedettsége lehet. Semmi nem szolgálja annyira az elégedettséget, mint a kellemes olvasmány. Fontenelle mondotta: „Nincs olyan bánat, amit ne ellensúlyozna egy óra olvasás.” Mármost valamennyi olvasmányok közül az erotikus műveké a legvonzóbb, kivált ha kifejező illusztrációk kísérik őket. Mikor már rég ráuntam a nők bájaira, kezembe került Dsds Justine-je. Felforrt tőle a vérem. Élvezni akartam, megőrjített a vágy: fogammal tépkedtem kancám mellét, hátracsavartam a karját… Röstelltem féktelenségemet, amelyet olvasmányom váltott ki, ezért magam is nekiláttam egy Erotikonnak, amely élvezetes ugyan, de nem kegyetlen; amely annyira felajzott, hogy képes lennék meghágni akár egy két láb magas, görbe lábú és púpos satrafát is. Vegyétek, olvassátok, és ugyanígy éreztek majd ti is.

    Fordította: Adamik Lajos


  • Bergman szigetén (Fårö-i napló)

    1270 Ft
    Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy sziget. De nem csak olyan tényleges, víztől ölelt parti szikla, hanem képletes is, ami az ember lelkében él. Ahova, ha megbántódik, visszavonul, és kizárja a világot. Becsukja az ajtót, és a világ kint reked, minden zűrjével, zajával együtt.
    Nos, egy ilyen kis szigeten élt, halt és alkotott egy nagy magas rendező, bizonyos Bergman. Sok felesége volt, sok szerelmet, szakítást megélt, sok filmet csinált. Bennük van a világ is, ő is.
    Kiss Csaba naplója Bergman szigetén töltött napjait dolgozza, fölfedezve Bergman házának legintimebb részleteit, a tengert, a ház környezetét, és nem utolsó sorban az ott élő különös embereket.
    Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy sziget. De nem csak olyan tényleges, víztől ölelt parti szikla, hanem képletes is, ami az ember lelkében él. Ahova, ha megbántódik, visszavonul, és kizárja a világot. Becsukja az ajtót, és a világ kint reked, minden zűrjével, zajával együtt.
    Nos, egy ilyen kis szigeten élt, halt és alkotott egy nagy magas rendező, bizonyos Bergman. Sok felesége volt, sok szerelmet, szakítást megélt, sok filmet csinált. Bennük van a világ is, ő is.
    Kiss Csaba naplója Bergman szigetén töltött napjait dolgozza, fölfedezve Bergman házának legintimebb részleteit, a tengert, a ház környezetét, és nem utolsó sorban az ott élő különös embereket.

  • Diktatúrák: Horthytól Orbánig – és vissza

    1490 Ft

    Előszó:

    A könyv azokat az írásaimat tartalmazza, amelyeknek a témája közvetlenül a mai magyar politikai élet. Közvetlenül – mert hiszenközvetve irodalomtörténészi, de főként történeti munkáim is át vannak itatva politikával. Azt hiszem, ez se nem érdem, se nem fogyatékosság, inkább alkat és neveltetés kérdése, függvénye.

    Előszó:

    A könyv azokat az írásaimat tartalmazza, amelyeknek a témája közvetlenül a mai magyar politikai élet. Közvetlenül – mert hiszenközvetve irodalomtörténészi, de főként történeti munkáim is át vannak itatva politikával. Azt hiszem, ez se nem érdem, se nem fogyatékosság, inkább alkat és neveltetés kérdése, függvénye.


  • Egy kék haris

    1990 Ft

    „Senkit ne tévesszen meg a megnyirbált cím: valódi >>kékharisnyák<< olvashatók ebben a kötetben is. Vagyis hamisítatlan Esterházy-publicisztikák: glosszák, jegyzetek, esszéisztikus elmélkedések. A tárgy pedig ezúttal is bármi, azazhogy minden, amit az író észrevesz, s amire rögtön reflektál. A kor lélegzik ezekben az írásokban, néha éppenséggel légszomjjal küzdve, máskor megnyugodva. Meglehet, kevesebb a vitriol, több a rezignált bölcsesség. S hogy ez miért van így, arra áttételesen választ kapunk a kötetet záró nagy ívű esszéből, mely egyszerre szól regényről és politikáról, hagyományról és egyéniségről, de mindenekelőtt a magyar nyelvről, a magyar mondatról. Amely >>nem a nyelvből jön, hanem a szerzőből, vagyis mindig személyes, mindig bravúros. Stílus és nem létezés.<< Esterházy írói személyiségét, emberi karakterét árnyalja olvasói számára a Petri György által készített interjú.”

    „Senkit ne tévesszen meg a megnyirbált cím: valódi >>kékharisnyák<< olvashatók ebben a kötetben is. Vagyis hamisítatlan Esterházy-publicisztikák: glosszák, jegyzetek, esszéisztikus elmélkedések. A tárgy pedig ezúttal is bármi, azazhogy minden, amit az író észrevesz, s amire rögtön reflektál. A kor lélegzik ezekben az írásokban, néha éppenséggel légszomjjal küzdve, máskor megnyugodva. Meglehet, kevesebb a vitriol, több a rezignált bölcsesség. S hogy ez miért van így, arra áttételesen választ kapunk a kötetet záró nagy ívű esszéből, mely egyszerre szól regényről és politikáról, hagyományról és egyéniségről, de mindenekelőtt a magyar nyelvről, a magyar mondatról. Amely >>nem a nyelvből jön, hanem a szerzőből, vagyis mindig személyes, mindig bravúros. Stílus és nem létezés.<< Esterházy írói személyiségét, emberi karakterét árnyalja olvasói számára a Petri György által készített interjú.”


  • Egy kékharisnya följegyzéseiből

    2390 Ft

    A kötet az 1991 és 1994 tavasza közt született Esterházy-írásokat tartalmazza, mindazt, ami nem regény és nincs Kertész Imrének ajánlva. A szerző némiképpen önkényesen csoportosította a szövegeket, meghagyva egyben és időrendben az Élet és Irodalom-beli ,,kékharisnyákat”, melyek így talán a (velünk) múló időt is mutatják. Az önismétléseket se nagyon gyomlálta ki, mutassák csak, hogy így dolgozik: rakosgat.

    A kötet az 1991 és 1994 tavasza közt született Esterházy-írásokat tartalmazza, mindazt, ami nem regény és nincs Kertész Imrének ajánlva. A szerző némiképpen önkényesen csoportosította a szövegeket, meghagyva egyben és időrendben az Élet és Irodalom-beli ,,kékharisnyákat”, melyek így talán a (velünk) múló időt is mutatják. Az önismétléseket se nagyon gyomlálta ki, mutassák csak, hogy így dolgozik: rakosgat.


  • Egyszerű történet vessző száz oldal – a kardozós változat

    1990 Ft

    Íme, egy friss, ropogós regény a tizenhetedik századról. Tehát történelmi regénynek kell lennie, mert hogyan is lehetne más, mint történelmi, ha egyszer a tizenhetedik században játszódik, de a huszonegyedik században írták? Írta – Esterházy Péter. – E. P. Egy kemény asszonyról szól, aki tud szeretni. Így gyűlölni is. Továbbá az Úristenről és Gizi nevű bakmacskájáról. Férfiakról is, az egyik Nyáry Pál, igen, egy ilyen nevűt a tizenkilencedik századból ismerünk, aki tehát így nem lehet azonos hősünkkel. Ahogy egy másik szereplő, Christoph Ransmayr csöndhintókészítő neve is csak véletlenül esik egybe a kortárs osztrák íróéval. Próbáljunk hát megbarátkozni a gondolattal, hogy a történelmi regény mint műfaj kap fogni még egy vajszínű árnyalatot az Egyszerű történet vessző száz oldal kardozós változatában. Más férfiak is regénykednek itten, az egyikük szakács – „A nagy ételsorokat még mindig fejből tudja, akár a Miatyánkot” -, specialitása a tengeri piláf. Vagy itt van Croy herceg: megfigyeltet és jelentéseket írat, de a jelentéseket tán el se olvassa. „Sebaj, tudjuk, a jelentés lényege nem az, hogy olvassák, hanem hogy írják őket.” Nem volna ez így szerencsés azonban a könyvekkel. Ha nem olvassák őket, nem történik semmi, porfogó tárgyakká lesznek. Ha meg ezt itt nem olvassák el, nem tudják meg soha, milyen az Esterházy-féle kardozós. Sem azt, hogy legfontosabb: örülni tudni. – P. D.

    Íme, egy friss, ropogós regény a tizenhetedik századról. Tehát történelmi regénynek kell lennie, mert hogyan is lehetne más, mint történelmi, ha egyszer a tizenhetedik században játszódik, de a huszonegyedik században írták? Írta – Esterházy Péter. – E. P. Egy kemény asszonyról szól, aki tud szeretni. Így gyűlölni is. Továbbá az Úristenről és Gizi nevű bakmacskájáról. Férfiakról is, az egyik Nyáry Pál, igen, egy ilyen nevűt a tizenkilencedik századból ismerünk, aki tehát így nem lehet azonos hősünkkel. Ahogy egy másik szereplő, Christoph Ransmayr csöndhintókészítő neve is csak véletlenül esik egybe a kortárs osztrák íróéval. Próbáljunk hát megbarátkozni a gondolattal, hogy a történelmi regény mint műfaj kap fogni még egy vajszínű árnyalatot az Egyszerű történet vessző száz oldal kardozós változatában. Más férfiak is regénykednek itten, az egyikük szakács – „A nagy ételsorokat még mindig fejből tudja, akár a Miatyánkot” -, specialitása a tengeri piláf. Vagy itt van Croy herceg: megfigyeltet és jelentéseket írat, de a jelentéseket tán el se olvassa. „Sebaj, tudjuk, a jelentés lényege nem az, hogy olvassák, hanem hogy írják őket.” Nem volna ez így szerencsés azonban a könyvekkel. Ha nem olvassák őket, nem történik semmi, porfogó tárgyakká lesznek. Ha meg ezt itt nem olvassák el, nem tudják meg soha, milyen az Esterházy-féle kardozós. Sem azt, hogy legfontosabb: örülni tudni. – P. D.


  • Esti

    2490 Ft

    Ki ne ismerné és szeretné Kosztolányi Dezső Esti Kornél című kötetét? Esterházy Péter könyve, az Esti ezt a remekművet írja újra esterházyul: költőien és regényesen: “Egy fiatalember ment a sötét utcán, feltűrt gallérral. Ez én vagyok, idézőjelek közt, én vagyok az én útirajzom, regényes életrajzom (melyben arról is számot adok, hogy a hős hányszor halt meg álmában), maradok töredék. Senki sem azt írja, ami, hanem azt, ami szeretne lenni.”

    Ki ne ismerné és szeretné Kosztolányi Dezső Esti Kornél című kötetét? Esterházy Péter könyve, az Esti ezt a remekművet írja újra esterházyul: költőien és regényesen: “Egy fiatalember ment a sötét utcán, feltűrt gallérral. Ez én vagyok, idézőjelek közt, én vagyok az én útirajzom, regényes életrajzom (melyben arról is számot adok, hogy a hős hányszor halt meg álmában), maradok töredék. Senki sem azt írja, ami, hanem azt, ami szeretne lenni.”


  • Fancsikó és Pinta

    1390 Ft

    „Fancsikóékat először először 1951-ben találtam ki – szól a kötet bevezetője. – Egy szék a fal felé fordult. A karfán a fehér festék fölrepedezett, mintha megsértődött volna. Álltam a széken, és három szót selypegtem a világnak: fancsikó, kalokagatijja, pinta. A három szó, mint három üveggolyó elgurult, s a felnőttek, ha volt idejük, mosolyogtak. Pedig én azt hiszem, hogy ezek a történetek már akkor bent voltak a szép üveggolyókban.”
    Esterházy Péter 1974-ben mutatkozott be az Alföldben hat novellával, amelyek aztán bekerültek az “írások egy darab madzaga fűzve” alcímű novellaciklusba, amely egy gyermek szemszögéből mutatja meg a világot, két “elválaszthatatlan jó barátja”, Fancsikó és Pinta főszerepeltetésével. A kötet a későbbi Esterházy-prózák minden jellemzőjét felvonultatja: a mese- és anekdotaelemeket, a narráció (az elmondhatóság) nehézséfiének felismerését, a (család)történet széttagolását, a nyelvközpontúságot, a humort és a személyiséget.

    „Fancsikóékat először először 1951-ben találtam ki – szól a kötet bevezetője. – Egy szék a fal felé fordult. A karfán a fehér festék fölrepedezett, mintha megsértődött volna. Álltam a széken, és három szót selypegtem a világnak: fancsikó, kalokagatijja, pinta. A három szó, mint három üveggolyó elgurult, s a felnőttek, ha volt idejük, mosolyogtak. Pedig én azt hiszem, hogy ezek a történetek már akkor bent voltak a szép üveggolyókban.”
    Esterházy Péter 1974-ben mutatkozott be az Alföldben hat novellával, amelyek aztán bekerültek az “írások egy darab madzaga fűzve” alcímű novellaciklusba, amely egy gyermek szemszögéből mutatja meg a világot, két “elválaszthatatlan jó barátja”, Fancsikó és Pinta főszerepeltetésével. A kötet a későbbi Esterházy-prózák minden jellemzőjét felvonultatja: a mese- és anekdotaelemeket, a narráció (az elmondhatóság) nehézséfiének felismerését, a (család)történet széttagolását, a nyelvközpontúságot, a humort és a személyiséget.